Follow my blog with Bloglovin

maandag 2 december 2013

Zeep met pepermuntblad

Iets nieuws in mijn assortiment!

Meestal maak ik zeep op bestelling of wanneer er een markt of beurs op de planning staat. Toevallig heb ik afgelopen weekend op een kerst- hobbymarkt gestaan met een kraampje. Het blijft elke keer weer spannend of ik wel genoeg zeep zal hebben gemaakt om een kraam mee te vullen, maar dat is gelukkig nog elke keer goed gekomen.

Ik ben vorige week dus weer flink bezig geweest om zeep te maken. Ook bedacht ik iets nieuws: zeep met pepermuntblad.
Hieronder laat ik zien hoe ik te werk ben gegaan.























Als eerste snijd ik transparante zeep in kleine blokjes. Deze smelt ik dan au bain-marie. Wanneer de zeep goed gesmolten is, voeg ik geurstof toe.























Heerlijk fris, de geur van pepermuntblad! Ik gooi er een handje pepermuntblad in. Het kan versnipperd worden, maar ik vind het juist wel een gaaf effect als er hele blaadjes in zitten. Goed roeren is belangrijk om de blaadjes goed te kunnen verdelen.























De malletjes staan klaar. Zo kan ik als de zeep gesmolten is en de benodigdheden erin zitten meteen gieten.
Zoals je ziet op het plaatje rechtsboven zitten er luchtbelletjes op. Met alcohol spray ik de luchtbelletjes weg.

De zeepjes moeten ongeveer 30 minuten drogen.























En dan is dit het resultaat. Ik vind het zelf een stoer zeepje! Vooral in de badkamer staat hij erg leuk bij dat felle licht. Dan kun je er mooi doorheen kijken en zie je de blaadjes goed. Het is een heel helder en fris zeepje!

Ik was de vorige keer helemaal vergeten mijn webshop erbij te zetten, maar ik had me voorgenomen daar nog heel even mee te wachten nu, want er moet nog van alles aan veranderen. Dus de website volgt nog...

Wat vinden jullie van dit zeepje?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten