Follow my blog with Bloglovin

vrijdag 1 november 2013

Wierook, geurolie en geurkaarsen

Ik was laatst opruiming aan het houden en bedacht me toen pas dat ik zoveel wierook, geurolie en geurkaarsen had. Al moet ik zeggen dat ik ook regelmatig iets aansteek. Ik vind het fijn om op mijn kamer te zitten en ik doe er dan ook alles aan om het gezellig te maken. Gezellige verlichting aan, een muziekje op en dan kan een lekker geurtje in mijn kamer niet ontbreken!
















Mijn (onbewuste) verzameling

Wierook
















Ik vind dit olifantje zo leuk! Hier was ik al een poos naar op zoek, maar kon hem nergens vinden. Toen kreeg ik met mijn verjaardag een leuk doosje van mijn vriendin met het olifantje erin!



















Ook dit doosje vind ik heel leuk. Vooral eigenlijk door de rook die er zo zichtbaar mooi uitkomt. In dit doosje doe je van die driehoekjes. Ik vind zelf de geur van sandalwood of musk wel lekker.

Van de gewone wierookstokjes heb ik zelf vaak Nag Champa.







Vaak merk ik wel verschil in wierook. Zo vind ik veel wierook echt naar rook ruiken en dat vind ik niet lekker. Meestal zijn dit dan ook goedkope doosjes waar er meteen 100 inzitten bij zo'n 1 euro winkels.
Ik vind die van de Wereldwinkel of de Tuinen vaak wel lekker ruiken.

Geurolie















Deze foto is niet heel duidelijk, maar dit is een doosje met 12 verschillende geuroliën. Voor iedere maand is er een andere geur. Leuk bedacht vind ik!

Geurolie ruikt wat zachter dan wierook. Als er iemand langs komt dan gebruik ik ook liever geurolie.

Er bestaan allerlei soorten oliebranders, maar ik heb gewoon een simpele. Toch vind ik hem altijd erg gezellig staan!



















Geurkaarsen

Geurkaarsen hebben vaak ook een wat zachtere geur. Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig geurkaarsen koop die dan in de winkel erg lekker ruiken, maar als ik ze dan eenmaal aansteek er eigenlijk niet veel van ruik.




















Ik vind zelf deze geurkaars erg lekker. Deze kaars heb ik van iemand gekregen dus ik heb geen idee waar deze vandaan komt.  

Houden jullie ook van wierook?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten