Follow my blog with Bloglovin

vrijdag 1 november 2013

Halloween koekjes

Halloween zit er weer op dit jaar, maar voor mij nog niet! Vanavond heb ik een Halloween feestje. En dan kunnen Halloween koekjes natuurlijk niet ontbreken! Ik vond deze koekjes op internet en wilde het ook eens proberen.

Ik zal jullie laten zien hoe ik ze gemaakt hebt:

1. Deeg maken voor koekjes

Ik gebruikte gewoon een pak van de Albert Heijn voor koekjes. Hier hoefde ik alleen maar een ei en boter aan toe te voegen. Even mixen met een mixer met deeghaken totdat het een kruimelig beslag wordt. Daarna even zelf met de hand kneden zodat het een bol wordt.















Het deeg moet nu ongeveer 30 minuten in de koelkast staan.

2. Vormpjes maken















Pak een klein stukje deeg en draai hier een bolletje van.















Deze rol je uit (ik heb hem iets langer uitgerold dan de lengte van mijn eigen vingers).















Ongeveer in het midden druk je een beetje in het deeg om het daar wat dikker te laten lijken.

Als er een beetje vorm in zit, kun je er een nagel op drukken. Hier heb ik garneer amandelen van de Albert Heijn voor gebruikt.
















Als de nagel erop zit, kun je met een mesje wat meer vorm geven aan de vinger.















Ik heb er wat kaneel op gedaan om er een soort van schaduw in te krijgen.















3. Bakken

Daarna kunnen alle vingers op de bakplaat en mogen ze de oven in.















Hetelucht oven 180 °C ongeveer 15 minuten.

Helaas was ik vergeten er rekening mee te houden dat de koekjes tijdens het bakken iets groter worden. Dus ik had er uiteindelijk wat dikke vingers tussen zitten, haha!















4. Glazuur

Om de koekjes nog meer het effect van afgehakte vingers te geven, kan bloed niet ontbreken!

Ik heb gewoon wit gebaksglazuur van de Albert Heijn gekocht en hier zelf rode kleurstof aan toegevoegd.































 Daarna kun je met een lepeltje het glazuur over de vingers verdelen (of met een kwastje als je die hebt).
















En dan hier het resultaat:















Vies he?!

Ik moet zeggen dat de koekjes heel lekker smaken, maar ze smaken toch net iets lekkerder als ze er ook lekker uitzien, haha!

Hebben jullie ook Halloween gevierd?









Geen opmerkingen:

Een reactie posten